Εορτολόγιο

Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 24 Φεβρουαρίου 2011

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων, βουλευτής Ιωαννίνων, κ. Σταύρος Καλογιάννης και ο Αναπληρωτής Γραμματέας Προγράμματος, βουλευτής Βοιωτίας, κ. Μιχάλης Γιαννάκης, σχετικά με την ακύρωση του διαγωνισμού για την μελέτη του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης, έκαναν την ακόλουθη κοινή δήλωση:

«Δεν αποτελεί πλέον είδηση ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ περικόπτει δαπάνες από τα δημόσια έργα και την ανάπτυξη των υποδομών της χώρας. Όπως δεν αποτελεί είδηση ότι η κυβέρνηση έχει μπλεχτεί σε έναν απέραντο κυκεώνα παράλληλων αρμοδιοτήτων, όχι μόνο μεταξύ υπουργών αλλά ακόμα και υπηρεσιών των υπουργείων.

Αποτελεί όμως είδηση και μάλιστα δυσάρεστη, η αναστολή σημαντικής εμβέλειας έργων που συμβάλουν αποφασιστικά στην οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνας – Θήβας - Υλίκης.

Όσο αναζητούν το σχέδιο τους επί των δημοσίων έργων, τα ερωτήματα των πολιτών παραμένουν:
-Ποιο λόγοι επιτάσσουν την μεταφορά αρμοδιοτήτων από την μία υπηρεσία στην άλλη, σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης;
-Έχουν μεταφερθεί οι σχετικές πιστώσεις;
Και εν τέλει, θα ολοκληρωθεί το έργο και αν ναι, πότε;

Η κυβέρνηση οφείλει συγκεκριμένες απαντήσεις. Ειδικά στους Βοιωτούς πολίτες, για τους οποίους ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί έργο πνοής. Για τον λόγο αυτό έχουμε ήδη καταθέσει σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
Αθήνα, 24 Φεβρουαρίου 2011

ΘΕΜΑ: «Ακύρωση Διαγωνισμού για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης»

Κύριε Υπουργέ,

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δημιούργησε με το ν. 3316/2005 ένα σύγχρονο και διαφανές θεσμικό πλαίσιο σχετικά με την ανάθεση μελετών δημοσίων συμβάσεων. Βάσει του ίδιου νόμου και με τις ΑΠ ΚΑ/ΦΜ05ΑΘ00/ΠΡ1/21801/25-05-2009 και ΚΑ/ΦΜ06ΑΘ00/ΠΡ1/21879/27-05-2009 Υπουργικές Αποφάσεις είχε εγκρίνει την διάθεση πιστώσεων ύψους περίπου 8 εκ € για την ολοκλήρωση των μελετών των δύο τμημάτων που ολοκληρώνουν τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης. Οι υπόψη αποφάσεις ολοκλήρωναν, σε καθεστώς πλήρους διαφάνειας, τον στρατηγικό σχεδιασμό που είχε εκπονήσει η προηγούμενη κυβέρνηση για την σύνδεση των Εθνικών Οδών Αθηνών Λαμίας και Αθηνών Πατρών και δημιουργούσαν ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο εθνικό δίκτυο μεταφορών.

Ωστόσο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με την ΑΠ ΚΑ/ΦΜ05,06ΑΘ00/ΠΡ4/οικ.60499 της 15ης Φεβρουαρίου 2011 Απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων αποφάσισε την ακύρωση των υπόψη διαγωνισμών για τα δύο τμήματα του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης, λόγω της μεταφοράς της αρμοδιότητας εποπτείας και επίβλεψης του έργου από την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων ΠΑΘΕ στην ΕΥΔΕ Μελετών – Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Αττικής και Ιονίας Οδού (ΑΠ Α/4/00/00/01/οικ8552/02-07-2010 απόφαση).

Είναι προφανές, ότι οι πρόσθετες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των υπόψη μελετών μεταθέτουν την ολοκλήρωση του έργου στις καλένδες. Παράλληλα, είναι ακόμα σαφέστερο, ότι το δαιδαλώδες γραφειοκρατικό σύστημα διακυβέρνησης που έχει δημιουργήσει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και η μεταφορά αρμοδιοτήτων από την μία Υπηρεσία στην άλλη, αναστέλλει σημαντικής εμβέλειας δημόσια έργα, που συμβάλλουν αποφασιστικά στην οικονομική και περιφερειακή ανάπτυξη.

ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

- Ποιοι λόγοι επιτάσσουν την μεταφορά της σχετικής αρμοδιότητας εποπτείας και επίβλεψης του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας – Θήβας – Υλίκης από την ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ στην ΕΥΔΕ/Μ-Κ ΕΠΑ & ΙΟ;  Είναι απαραίτητη η μεταφορά των αντίστοιχων κονδυλίων του Τακτικού Προϋπολογισμού και του ΠΔΕ του ΥΠΥΜΕΔΙ, λόγω της μεταφοράς της αντίστοιχης αρμοδιότητας, από την μία Υπηρεσία στην άλλη; Αν ναι, έχει πραγματοποιηθεί η μεταφορά των σχετικών πιστώσεων;
-Θα υλοποιηθεί η μελέτη κατασκευής του έργου και αν ναι ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα των Υπηρεσιών του Υπουργείου για την πραγματοποίηση του υπόψη έργου;


ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ


ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ


ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ