ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΟΝΟΓΛΟΥ-ΒΥΛΛΙΩΤΗ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ν. Βοιωτίας
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 2011
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Α.Διαμαντοπούλου
ΘΕΜΑ: Λειτουργία Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) στο κτήριο του Δημοτικού Σχολείου Λαφυστίου του Δήμου Λεβαδέων
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2817/2000 «περί εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» και του υπ’ αριθ. Ν.3699/2008 «περί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και ειδικότερα στο αρθ.8 περ. Δδ του τελευταίου ως άνω νόμου ρυθμίζονται τα της λειτουργίας, συνθέσεως και προυποθέσεων εγγραφής ατόμων ΑΜΕΑ σε αυτοτελή ΣΜΕΑΕ, με την ονομασία «Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης» (Ε..Ε.Ε.Ε.Κ), στα οποία παρέχεται ειδική επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΟΝΟΓΛΟΥ-ΒΥΛΛΙΩΤΗ
Βουλευτής ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ν. Βοιωτίας
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 2011
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Α.Διαμαντοπούλου
ΘΕΜΑ: Λειτουργία Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) στο κτήριο του Δημοτικού Σχολείου Λαφυστίου του Δήμου Λεβαδέων
Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2817/2000 «περί εκπαίδευσης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» και του υπ’ αριθ. Ν.3699/2008 «περί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και ειδικότερα στο αρθ.8 περ. Δδ του τελευταίου ως άνω νόμου ρυθμίζονται τα της λειτουργίας, συνθέσεως και προυποθέσεων εγγραφής ατόμων ΑΜΕΑ σε αυτοτελή ΣΜΕΑΕ, με την ονομασία «Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης» (Ε..Ε.Ε.Ε.Κ), στα οποία παρέχεται ειδική επαγγελματική κατάρτιση και εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Κατόπιν των άνω νομοθετικών ρυθμίσεων και μετά από εισηγήσεις των αρμόδιων εκπαιδευτικών φορέων των οικείων Δ/νσεων Εκπαίδευσης Νομαρχιακών Συμβουλίων και Κ.Δ.Α.Υ εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 107893/Γ6/3-10-2003 απόφαση (ΦΕΚ 1494 ΤΒ΄/10-10-2003) του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων-Δ/νση Ειδικής Αγωγής, σύμφωνα με την οποία εγκρίθηκε για το Νομό Βοιωτίας η ίδρυση δύο Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ) στη Λιβαδειά και στη Θήβα με γνωστικά αντικείμενα: α)στη Λιβαδειά: αα) την κηπουρική, ββ) την κοπτική-ραπτική και β) στη Θήβα με γνωστικά αντικείμενα: αα) την κηπουρική, ββ) την χειροτεχνία, γγ) την ζαχαροπλαστική. Ήδη στη Θήβα λειτουργεί το εν λόγω εργαστήριο, που στεγάζεται σε παλιό δημοτικό σχολείο στο Λουτουφί του Δήμου Θηβαίων και φοιτούν σε αυτό 40 μαθητές με νοητική στέρηση, αυτισμό και πολλαπλές αναπηρίες (με αμαξίδιο-αυτοεξυπηρετούμενα και μη αυτοεξυπηρετούμενα), που δεν έχουν την ανάλογη οικογενειακή στήριξη, στηρίζονται από εκπαιδευτικές παρεμβάσεις του σχολείου στην καλύτερη δυνατή εξομάλυνση των δυσκολιών τους, με το ανάλογο ειδικό επιστημονικό προσωπικό.
Δυστυχώς είναι η μοναδική σχολική μονάδα τέτοιας φύσης που έχει συσταθεί στο νομό και σε αυτήν εξ ανάγκης φοιτούν και 14 μαθητές από την περιοχή της επαρχίας Λιβαδειάς. Η μεταφορά των εν λόγω μαθητών είναι άκρως προβληματική καθώς οι χιλιομετρικές αποστάσεις καθημερινά είναι τεράστιες. Για παράδειγμα η απόσταση από το Κυριάκι Λιβαδειάς προς το Λουτουφί Θήβας είναι 210 χλμ.με επιστροφή ημερησίως, διαδρομή κουραστική ακόμη και για απόλυτα υγιή άτομα. Οι μαθητές, με τις ιδιαιτερότητές τους αντιλαμβανόμεθα ότι είναι αδύνατον να ταξιδεύουν καθημερινώς με ταξί τόσα χιλιόμετρα και μετά να αξιώνονται να παρακολουθούν και τα προγράμματά τους. Στο παραπάνω πρόβλημα προστίθενται οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια όπως και η αντιμετώπιση κρίσεων πανικού και λοιπών εκδηλώσεων των ιδιαιτεροτήτων τους, γεγονότα που καθιστούν προβληματική, έως αδύνατη την συμμετοχή τους και την παρακολούθηση των μαθημάτων τους στις εν λόγω μονάδες.
Μετά τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων υπάρχουν κτήρια που στεγάζουν σχολεία εγγύτατα της πόλεως της Λιβαδειάς σε άριστη κατάσταση, που δύνανται από άποψη υλικής υποδομής να στεγάσουν το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Λιβαδειάς, όπως π.χ είναι το κτήριο του δημοτικού σχολείου Λαφυστίου και να δεχθεί έστω τους μαθητές της εν λόγω περιοχής διευκολύνοντας και την λειτουργία της εν λόγω σχολικής μονάδας, αλλά υποστηρίζοντας και τους γονείς των εν λόγω μαθητών και από τα έξοδα μεταφοράς τους και από τις δυσκολίες της καθημερινής τους μετακίνησης.
Στη σημερινή κρίσιμη εποχή που διανύουμε δεν θα πρέπει να λησμονούμε τους μαθητές ΑΜΕΑ, τους γονείς τους και την παροχή και διατήρηση των δομών εκείνων που εξασφαλίζουν με ανθρώπους προς την κρατική μέριμνα για την όσο το δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση, επαγγελματική κατάρτιση, προστασία και περίθαλψη των ΑΜΕΑ και ο προτεινόμενος χώρος δίνει την ευκαιρία για μια όσο το δυνατόν βελτίωση ζωής των άνω πορβλημάτων, ενώ δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθεί αυτοτελώς και το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Λιβαδειάς, η άδεια ίδρυσης του οποίου υφίσταται από το 2003 και έως σήμερα δεν έχει υλοποιηθεί.
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1) Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να στεγασθεί το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Λιβαδειάς στο κτήριο του Δημοτικού Σχολείου Λαφυστίου, αρίστης κτηριακής υποδομής, που κείται εγγύτατα στη Λιβαδειά και δύναται να καλύψει τις ανάγκες των ΑΜΕΑ της Επαρχίας Λιβαδειάς?
2) Εάν πράγματι είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η λειτουργία του εν λόγω Ε.Ε.Ε.Ε.Κ στο χώρο του εν λόγω σχολείου, εάν προτίθεται να εμπλουτίσει αυτό με νέο επιστημονικό, θεραπευτικό και λοιπό αναγκαίο προσωπικό?
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Βασιλική Τσόνογλου-Βυλλιώτη