Εορτολόγιο

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Η εφεδρεία στην ΕΑΒ απαξιώνει την μοναδική βιομηχανία της Χώρας

Με Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών επιχειρεί ο βουέυτής Βοιωτίας της Νέας Δημοκρατίας κος Μιχάλης Γιαννάκης να φέρει την κυβέρνηση προ των ευθυνών της στην επιχειρούμενη απαξίωση της ΕΑΒ. Στην Ερώτηση που θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα ο Μιχάλης Γιαννάκης επισημαίνει στην κυβέρνηση ότι η εφαρμογή του θεσμού της Εργασιακής Εφεδρείας, όπως την αποφάσισε η κυβέρνηση, οδηγεί σε συνολική μείωση του προσωπικού κατά 50%, γεγονός που καθιστά τον μοναδικό εξωστρεφή κλάδο της αεροπορικής βιομηχανίας αναξιόπιστο σε σχέση με τις διεθνείς συνεργασίες της.

Με ενδιαφέρον αναμένονται οι απαντήσεις του Υπουργείου στις επισημάνσεις του Μιχάλη Γιαννάκη, ο οποίος στην Ερώτησή του τονίζει τα φαινόμενα αδιαφάνειας που σχετίζονται με την επαναπρόσληψη συνταξιούχων και στις επισημάνσεις για τις ανησυχίες του Σωματείου Εργαζομένων σχετικά με την εμπειρία και την τεχνογνωσία των εργολάβων, στους οποίους αφειδώς η κυβέρνηση παραχωρεί μέρος του τεχνικούς έργου της ΕΑΒ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης:

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Υπουργό Οικονομικών
Αθήνα, 16 Σεπτεμβρίου 2011

ΘΕΜΑ: «Η απόφαση για Εργασιακή Εφεδρεία υποβαθμίζει την Αεροπορική Βιομηχανία»

Κύριε Υπουργέ,

Η ΕΑΒ ΑΕ αποτελεί την μόνη ίσως εθνική βιομηχανία, σαφούς εξωστρεφούς προσανατολισμού. Σε αυτή την κατεύθυνση, τα 34 χρόνια που προηγήθηκαν, συνέβαλλε στην εξοικονόμηση συναλλάγματος, στην ανάπτυξη του εθνικού προϊόντος, την αύξηση της απασχόλησης και την προστασία της εθνικής ασφάλειας της χώρας.

Ωστόσο, με τις ασφαλιστικές και εργοδοτικές ρυθμίσεις του τελευταίου έτους και τις οριζόντιες περικοπές στην μισθοδοσία των υπαλλήλων, έχει οδηγήσει εκατοντάδες εξειδικευμένους εργαζόμενους στην έξοδο. Αντί η κυβέρνηση να εξασφαλίσει την επαρκή στελέχωση της ΕΑΒ από έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, σήμερα ζητά από την Διοίκηση να εφαρμόσει το νόμο για την Εργασιακή Εφεδρεία, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το προσωπικό της επιχείρησης.

Και την ίδια στιγμή παραδίδει μέρος του τεχνικού έργου σε ιδιώτες - εργολάβους, των οποίων την τεχνογνωσία και την εμπειρία καταγγέλλει ως ανεπαρκή ο σύλλογος εργαζομένων της Εταιρίας και επαναπροσλαμβάνει με αδιαφανή κριτήρια συνταξιούχους - πρώην εργαζομένους με προκλητικούς μισθούς, προκειμένου η εταιρία να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της τόσο για την Πολεμική Αεροπορία όσο και για τα Πυροσβεστικά Αεροσκάφη.

Επειδή η εταιρία έχει σημαντικό ανεκτέλεστο έργο, που ξεπερνά τα 800 εκ. € και οι παραπάνω αποφάσεις διακυβεύουν τις διεθνείς διακρίσεις που έχει πετύχει η ΕΑΒ και υπονομεύουν την αρτιότητα των παρερχομένων υπηρεσιών και την αξιοπιστία της ΕΑΒ σε σχέση με τις διεθνείς συνεργασίες που έχει εξασφαλίσει (BOEINGLONKHEEDEADSDASSAULTALENIAAIRBUS),

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

-Γιατί χρειάζεται ο θεσμός της εργασιακής εφεδρείας σε μία Εταιρία, όταν επαναπροσλαμβάνονται συνταξιούχοι και εργολάβοι; Προτίθεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει την εφαρμογή του θεσμού σε μια εταιρία που όχι μόνο συμβάλλει στην εθνική οικονομία, αλλά ταυτόχρονα η επαρκής στελέχωσή της συμβάλει στην προάσπιση της εθνικής ασφάλειας;
-Πως θα ανταποκριθεί η ΕΑΒ στις ανειλημμένες συμβατικές υποχρεώσεις της –που επισείουν ποινικές ρήτρες- όταν το προσωπικό μειώνεται κατά 50% το τελευταίο έτος; Ποια είναι η στρατηγική της κυβέρνησης σε σχέση με την ανάπτυξη της ΕΑΒ;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ