Εορτολόγιο

Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Δ.Δ.Ε. κ. ΤΣΟΥΡΑ

Με ανοικτή του επιστολή, ο Διευθυντής Δ.Ε. ν. Βοιωτίας κ. Τσούρας επιδιώκει να «αποκαταστήσει» την αλήθεια , σχετικά με τα γεγονότα στο 1ο Γυμνάσιο Θήβας και την ανακοίνωση- καταγγελία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Βοιωτίας γύρω από αυτά.Στην πραγματικότητα όμως –όσο κι αν αυτό προσπαθεί να το καλύψει τεχνιέντως ανάμεσα στις γραμμές – ο μοναδικός στόχος της επιστολής του είναι η τρομοκράτηση όλων ανεξαίρετα των εκπαιδευτικών του νομού μας  εφόσον ευθύς εξαρχής δηλώνει πως: «…ο,τι αναφέρεται στο 1ο Γυμνάσιο Θήβας αφορά και στα άλλα Γυμνάσια της ΔΔΕ ν. Βοιωτίας που θεωρητικά θα μπορούσαν να συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα.» Με μια προσεκτική ανάγνωση της επιστολής αντιλαμβανόμαστε  ότι ο κ. Τσούρας μας λέει- εμμέσως πλην σαφώς- ότι:

·         Σε εποχές που η ανεργία καλπάζει οφείλουμε πλήρη υποταγή στα κελεύσματα του Υπουργείου αν θέλουμε να διατηρούμε το δικαίωμά μας στην εργασία αφού η κατ όνομα και μόνο «επιμόρφωση» συνδέεται άμεσα με το δικαίωμα στην εργασία. Είναι η πρώτη φορά που αποτολμάται μια τέτοιου είδους σύνδεση -απειλή!
·         Οφείλουμε να περιμένουμε τον… ύστερο χρόνο καταβολής των οδοιπορικών εφόσον η μισθοδοσία … προκαταβάλλεται αφήνοντας εδώ σαφώς να εννοηθεί  ότι αυτή η προκαταβολή είναι προνόμιο που μπορεί αύριο να μην ισχύει.
·         Οφείλουμε, όσοι έχουμε μεγάλη οικονομική δυσκολία να ζητήσουμε τη στήριξη της Διεύθυνσης…!  ΟΛΟΙ έχουμε πρόβλημα αλλά  ΚΑΝΕΙΣ δε θα ζητήσει δανεικά για τα οδοιπορικά. Η ελεημοσύνη δεν μας ταιριάζει.
·         Σε άλλα σημεία της επιστολής ο κ. Τσούρας θεωρεί «…κλειστή συντεχνία …» τους εκπαιδευτικούς  και χωρίς αξίες άτομα, εφ όσον όπως λέει: «…η επιμόρφωση είναι τιμητική με την προϋπόθεση ότι η κοινωνία μας έχει αξίες.». Θα έπρεπε όμως να γνωρίζει τις βασικές αρχές της επιμόρφωσης όπως ο εθελοντικός της χαρακτήρας και η ανταπόκρισή της στις επιμορφωτικές ανάγκες των ίδιων των εκπαιδευτικών. Και εδώ καταστρατηγήθηκαν και οι δύο.
·         Αλλού και προσπαθώντας να δικαιολογήσει το ιδιότυπο lock out ισχυρίζεται ότι ήταν υποχρεωμένος να εκδόσει εντολή μετακίνησης  και άρα μη ένταξης στο πρόγραμμα της ημέρας των συναδέλφων, ενώ ήταν από πριν γνωστό ότι οι συνάδελφοι δεν θα συμμετείχαν .  Το είχαν δηλώσει εγγράφως προς το ΠΕΚ Λαμίας. Γιατί λοιπόν δεν θα έπρεπε να θορυβηθούν  εκείνη την ημέρα ,όταν ενώ ήταν γνωστό ότι θα βρίσκονταν στο σχολείο τους , εξαιρέθηκαν από το πρόγραμμα;
·         Σε ότι τώρα αφορά τη θέση της ΟΛΜΕ για την επιμόρφωση,  την οποία ο κ. Τσούρας  χρησιμοποιεί, να η πραγματική και πλήρης θέση της Ομοσπονδίας
«…Η κυβέρνηση, κρατά υποβαθμισμένη τόσο την αρχική εκπαίδευση όσο και την
επιμόρφωση. Ειδικά σε ό,τι αφορά στην επιμόρφωση, δεν διαθέτει τα απαιτούμενα
κονδύλια για την οργάνωσή της και δεν έχει προχωρήσει σε κανενός είδους
σχεδιασμό προγραμμάτων επιμόρφωσης.
Ετήσια περιοδική επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά
καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς.
Πολύμορφη, βραχύχρονη επιμόρφωση με τις ίδιες όπως παραπάνω
προϋποθέσεις (ΑΕΙ, απαλλαγή από διδακτικά καθήκοντα κ.λπ.).
Θεσμοθέτηση της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της Β/θμιας
Εκπαίδευσης και σύνδεσή της με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Φορέας
πρέπει να είναι τα ΑΕΙ. Η επιλογή μεταξύ των υποψηφίων να γίνεται με
αξιοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες, ενώ πρέπει να προβλέπονται
κίνητρα τόσο για τους μετεκπαιδευόμενους όσο και για τους διδάσκοντες
και επιβλέποντες καθηγητές.
Η επιμόρφωση μικρής διάρκειας να έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα ως
προς τη μακράς διάρκειας, και να αφορά ιδιαίτερες περιπτώσεις ( νέα
προγράμματα και βιβλία, διδακτικές καινοτομίες, διαπολιτισμική και
αντιρατσιστική εκπαίδευση, καινοτόμες δράσεις κλπ.)
Σύσταση Κέντρων Στήριξης του Εκπαιδευτικού Εργου…»

Εξάλλου κι εμείς προτείναμε να γίνει η επιμόρφωση στη Θήβα ή στη Χαλκίδα. Πόσο δύσκολο είναι να μετακινηθούν 2-4 εισηγητές παρά 40 εκπαιδευτικοί;
Τέλος, δύο λόγια για την αίγλη η οποία κατά τον κ.  Διευθυντή θα περιβάλλει τον επιμορφούμενο εκπαιδευτικό και το σχολείο του.
Καμιά αίγλη κ. Τσούρα δε γίνεται να φωτίσει τον εξαθλιωμένο άνθρωπο που δε μπορεί να συντηρήσει όχι την οικογένειά του αλλά ούτε τον εαυτό του μέσα στον εφιάλτη που ζούμε.
Ούτε το εξαθλιωμένο σχολείο, το διαλυμένο, χωρίς βιβλία, καύσιμα και χαρτί τουαλέτας. Καμιά αίγλη δεν περιβάλλει το σχολείο που δεν υπόσχεται τίποτα για τους μαθητές του, παρά ένα ζοφερό μέλλον ανασφάλειας, εκμετάλλευσης και αδιεξόδων. Τα οράματά μας ευτυχώς δεν ταυτίζονται με τους σχεδιασμούς του «Νέου Σχολείου», που φτάνει όπου και η χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ (αλήθεια, ποιόν θα ένοιαζε αν αυτή η επιμόρφωση δεν ήταν ενταγμένη στο ΕΣΠΑ;), αλλά προσδοκά ένα σχολείο Δημόσιο δωρεάν και ενιαίο για όλα τα παιδιά, με επιμορφωμένους και αξιοπρεπώς αμειβόμενους εκπαιδευτικούς. Όσοι από θέση ή ιδεολογία έχουν υποχρέωση να προωθούν την κυβερνητική πολιτική, δικαίωμά τους, αλλά δεν θα μας βρουν συμμάχους.