Εορτολόγιο

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Πτώση 30% στην κατανάλωση καυσίμων από το 2009



Το ένα τρίτο της κατανάλωσης καυσίμων χάθηκε κατά την περίοδο της κρίσης, από το 2009 μέχρι το τέλος του 2012, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της περασμένης χρονιάς που ανακοίνωσαν σήμερα τα Ελληνικά Πετρέλαια.
Η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Γ. Κωστόπουλος έχει ξεπεράσει το 30% σε σχέση με το 2009 και είναι μια από τις αιτίες της μείωσης των καθαρών κερδών των ΕΛΠΕ στα 84 εκατ. ευρώ από 114 το 2011 (-26 %).
Οι άλλες κύριες αιτίες είναι οι υψηλοί φόροι κατανάλωσης που συμπιέζουν περαιτέρω τη ζήτηση, η μείωση των περιθωρίων κέρδους στη λιανική αλλά και το αυξημένο κόστος προμήθειας αργού που οφείλεται στην αλλαγή προμηθευτών εξαιτίας του αυξημένου κινδύνου λόγω της ελληνικής κρίσης.
Ωστόσο τα συγκρίσιμα αποτελέσματα που επίσης δημοσιεύουν τα ΕΛΠΕ (αφού αφαιρεθούν οι επιπτώσεις εξωτερικών παραγόντων όπως οι συναλλαγματικές ισοτιμίες κλπ.) είναι αυξημένα κατά 70%, από 137 εκατ. το 2011 σε 232 εκατ. το 2012. Τα ΕΛΠΕ σημειώνουν ακόμη ότι το Δεκέμβριο οι εξαγωγές ξεπέρασαν το 50 % των συνολικών πωλήσεων. Για δε την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ (τα ΕΛΠΕ είναι μέτοχος της εταιρίας με 35%) αναφέρουν ότι από κοινού με το ΤΑΙΠΕΔ αναμένουν τις δεσμευτικές προσφορές στις αρχές του δεύτερου τριμήνου του 2013.
Tο μέρισμα που προτείνεται για τη χρήση είναι 0,15 ευρώ ανά μετοχή. Σε δηλώσεις του ο κ. Κωστόπουλος επισημαίνει ακόμη ότι «οι υψηλότατοι φόροι, που αντιπροσωπεύουν άνω του 60% της τελικής τιμής στα καύσιμα κίνησης, ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η πτώση της αγοράς εξανέμισαν τα περιθώρια κέρδους και τη ρευστότητα των εταιρειών εμπορίας» και προσθέτει: «Ο κλάδος εμπορίας συνολικά στη χώρα μας οδηγείται σε αδιέξοδο. Θετικές αξιολογούνται μέχρι τώρα οι ενέργειες των αρχών για την καταπολέμηση του φαινομένου της λαθρεμπορίας, οι οποίες όμως πρέπει να εφαρμοστούν με συνέπεια, στοχεύοντας στην εξυγίανση της αγοράς. Οι προτεραιότητες για το 2013 είναι η πλήρης αξιοποίηση των αναβαθμισμένων διυλιστηρίων, ο επιπλέον έλεγχος δαπανών, η μείωση της μόχλευσης καθώς και η επιτυχημένη ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης της ΔΕΠΑ».