Η ερεύνα αξιοπιστίας μπορεί αρχικά να μην ακούγεται ενδιαφέρουσα, ωστόσο όλοι μας πρέπει να δίνουμε σημασία σε αυτό τον τομέα και να μην μας αφήνει ποτέ ανεπηρέαστους. Φανταστείτε, να έχετε αγοράσει ένα καινούριο αυτοκίνητο, να το προσέχετε μην το γρατσουνίσετε, μην το λερώσετε ή οτιδήποτε άλλο και αυτό μετά από 6 μήνες να εμφανίσει προβλήματα που ούτε φανταζόσασταν.
Σύμφωνα με την DEKRA τα πιο συχνά προβλήματα εμφανίζονται στα ηλεκτρικά, στο κιβώτιο ταχυτήτων, στο σύστημα διεύθυνσης και ανάρτησης. Η έκθεση βλαβών βασίζεται σε δεδομένα που προκύπτουν από 15 εκατομμύρια ελέγχους σε 230 διαφορετικά μοντέλα, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστη.
Όπως αποδεικνύεται από τις έρευνες, τα αυτοκίνητα των πιο μικρών κατηγοριών είναι και τα πιο ζημιάρικα. Συγκεκριμένα, το 31,2% των μικρών αυτοκινήτων είναι πιο επιρρεπή στα παραπάνω προβλήματα, με τα μικρομεσαία να ακολουθούν με 27,1%, τα σπορ με 26,2%, τα μεσαία αυτοκίνητα με 24,2% και τα SUV με 22,2%.
Για την φετινή χρονιά, πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο αναδείχθηκε το Opel Insignia με ποσοστό 96,1% και ακολούθησε το Ford Fiesta με 95.8%. Αυτή είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που ένα Opel κερδίζει μία τέτοια διάκριση μετά τη νίκη του Corsa στην κατηγορία "Καλύτερη Ατομική Κατάταξη" το 2010.
Όσον αφορά κάθε κατηγορία ξεχωριστά, το Ford Fiesta αναδείχθηκε το πιο αξιόπιστο στα μικρά, το Toyota Prius στα μικρομεσαία, το Opel Insignia στα μεσαία, το Audi A6 στα μεγάλα πολυτελή, το Mazda MX-5 στην κατηγορία των σπορ, το Honda CR-V στα SUV, το Golf Plus στην κατηγορία των MPV και το Mercedes Sprinter στα Van.
Λουκάς Παπαλάμπρος