Εορτολόγιο

Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

ΓΥΑΛΙΑ ΗΛΙΟΥ-ΑΠΟ ΤΙ ΜΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ?

Γράφει ο Κων/νος Γκίκας Οπτικός-Δήλεσι

Τα γυαλιά ηλίου υπηρετούν ένα πολύ σημαντικό σκοπό,προστατεύουν τα μάτια μας απότην βλαβερή ακτινοβολία,που παράγεται από τον ήλιο.Αυτό σίγουρα κάπου θα το έχετε ακούσει.....αλλά δυστυχώς ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει τα γυαλιά μόνο  ως ΄΄αξεσουάρ΄΄ αγοράζοντας τα από πλανόδιους πωλητές ή καταστήματα κινέζικης ΄΄ένδυσης΄΄,τα οποία μπορεί να έχουν ανταγωνιστικές τιμές,όμως οι φακοί τους είναι χειρίστης ποιότητας.
Οι κίνδυνοι της υπεριώδους ακτινοβολίας(UV)
Η υπεριώδη ακτινοβολία αποτελείται από αόρατες ακτίνες του ηλίου.Υπάρχουν 3 ειδών ακτίνες UVA, UVB, UVC.
Οι UVA απορροφούνται από το μάτι χώρις βλαβερές συνέπειες.
Οι UVB  είναι αυτές που μπορούν να προκαλέσουν πρόβλημα στα μάτια.Η καθημερινή έκθεση στην UVB ακτινοβολία και για πολλά χρόνια μπορεί να  προκαλέσει καταρράκτη και άλλα σοβαρότερα προβλήματα στα μάτια.
Οι UVC απορροφούνται από τα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας.
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΩ ΤΑ ΓΥΑΛΙΑ ΗΛΙΟΥ ΜΟΥ ΑΠΟ ΟΠΤΙΚΟ  ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ?
Οι φακοί των γυαλιών ηλίου έχουν φίλτρα που μπλοκάρουν  την UVB ακτινοβολία πρστατεύοντας τα μάτια από τις βλαβερές συνέπειες της.ΠΡΟΣΟΧΗ το χρώμα των φακών ,καθώς και το πόσο σκούρα είναι, δεν έχουν  σχέση με την προστασία από την UVB ακτινοβολία,αλλά μόνο με το φωτεινότητα.Για αυτό τα αμφιβόλου ποιότητας γυαλιά ηλίου το μόνο που προσφέρουν είναι ΄΄σκια΄΄ και... διπλάσια ποσότητα βλαβερής ακτινοβολίας  καθώς οι συνθήκες ΄΄σκιας΄΄που δημιουργούνται έχει ως αποτέλεσμα να ξεγελάει τα μάτια ,ανοίγοντας τις κόρες των ματιών και να περνάει η διπλάσια βλαβερή ακτινοβολία.Δηλαδή καλύτερα είναι κάποιος να μην φοράει καθόλου γυαλιά ηλίου παρά τα ΄΄μαιμού΄΄ηλίου.

Συμπέρασμα.Αγοράζω πάντα τα γυαλιά ηλίου μου,και των παιδιών μου, από οπτικό κάταστημα,γιατί έτσι εξασφαλίζω την καλή ποιότητα των φακών ηλίου μου καθώς και την γνώμη των ειδικών ώστε να με βοηθήσουν να βρω το γυαλί  που θα εφαρμόσει και θα ταιριάξει στο πρόσωπο μου,σύμφωνα με τις ανάγκες μου και τα ΄΄θέλω΄΄ μου.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ ότι το πρόσωπο μας είναι η βιτρίνα μας ,και για αυτό πρέπει να δίνουμε την μέγιστη προσοχή μας τόσο αισθητικά,όσο όμως και  από πλευράς προστασίας , διότι είναι το σημείο του σώματος που βρίσκεται περισσότερο εκτεθιμένο.