Εορτολόγιο

Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

Μήνυμα Αναγνώστη.

Εξαγωγές Ελληνικής μπύρας: Περιορίστηκαν σε συνολική αξία το 2010, αλλά αυξήθηκαν εντυπωσιακά στις εστίες του απόδημου Ελληνισμού.

Οι περιορισμένες επιδόσεις των εξαγωγών Ελληνικής μπύρας το 2010 επιδεινώθηκαν σε αξία, βελτιώθηκαν σε συνολική ποσότητα λίτρων και παρουσίασαν μια εντυπωσιακή βελτίωση στις εστίες του απόδημου ελληνισμού σαν συνέπεια της συνεχιζόμενης καμπάνιας με το σύνθημα «Αγοράζουμε Ελληνικά».    

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά:

Οι συνολικές εξαγωγές ελληνικής μπύρας το έτος 2010 έφθασαν τα 17,5 εκ. Ευρώ έναντι 18,3 εκ. Ευρώ το 2009 (μείωση αξίας κατά 4,3%).

Αντίθετα, η εξαχθείσα ποσότητα σε λίτρα παρουσίασε αύξηση κατά 4,2%, αφού το 2010 εξήχθησαν 31,7 εκ. λίτρα ελληνικής μπύρας έναντι 30,5 εκ. λίτρων του 2009. Τούτο σημαίνει ότι η μέση τιμή της εξαγόμενης μπύρας μειώθηκε το 2010 ανά λίτρο κατά 8% περίπου (από 0,60 Ευρώ ανά λίτρο το 2009 σε 0,55 Ευρώ ανά λίτρο το 2010).

Η ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η ελληνική αγορά μπύρας είναι δεδομένο ότι επηρεάζουν και τις εξαγωγικές μας επιδόσεις στον τομέα αυτόν:

(1) Τα συμπτώματα ολιγοπωλίου που παρουσιάζει πλέον η ελληνική αγορά μπύρας (βλπ. άρθρα μας  Μπύρα: Η ακτινογραφία της ελληνικής αγοράς εμφανίζει έντονα συμπτώματα μονοπωλίου! 28/5/2010 και Ελληνική αγορά μπύρας : Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού από το έτος 2005, χωρίς όμως καμιά γνωμοδότηση μέχρι σήμερα 27/1/2011) και τα υψηλά μερίδια αγοράς της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» (θυγατρικής της Ολλανδικής Heineken) επηρεάζουν και τις εξαγωγές Ελληνικής μπύρας αφού το κυρίαρχο ενδιαφέρον της Ολλανδικής Heineken είναι φυσικά συγκεντρωμένο στην Ελληνική αγορά και όχι στις εξαγωγές. Άλλωστε, επεκτείνεται σε γειτονικές χώρες (όπως Βουλγαρία, ΠΓΔΜ) με νέες επενδύσεις που στοχεύουν στις τοπικές αγορές. 

(2) Η «Μύθος» (δημιουργήθηκε και τοποθετήθηκε στην Ελληνική αγορά από τον Κωνσταντίνο Μπουτάρη και σήμερα βρίσκεται υπό τον έλεγχο του πολυεθνικού Ομίλου Calsberg) έχει πολύ εντονότερο εξαγωγικό ενδιαφέρον αφού πέρα από το καθαρά ελληνικό σήμα ήδη διαθέτει πολύ αξιόλογη εξαγωγική δραστηριότητα σε 30 χώρες του κόσμου.

(3) Από τα υπόλοιπα ελληνικά σήματα μπύρας, η «Βεργίνα» κάνει ολοένα και μεγαλύτερες εξαγωγές, στα σχετικά περιορισμένα επίπεδα που βρίσκεται η συνολική της παραγωγή, ενώ η εντυπωσιακή πρεμιέρα της μπύρας «Fix Hellas» στην Ελληνική αγορά δεν επιτρέπει ακόμα την επέκταση της σε εξαγωγικές δραστηριότητες - τουλάχιστον πριν να εξασφαλιστεί η απαραίτητη παραγωγική της επάρκεια. Θεωρείται πάντως εξαιρετικά πιθανό να επηρεαστεί θετικά το σύνολο των εξαγωγών μπύρας της χώρας μας μόλις δραστηριοποιηθεί έντονα στις αγορές του εξωτερικού η «Fix Hellas» αφού ο απόδημος ελληνισμός διατηρεί ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με το ιστορικό αυτό σήμα ελληνικής μπύρας.

Οι Top 10 αγορές στις οποίες εξάγεται ελληνική μπύρα είναι οι εξής: