Εορτολόγιο

Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

Τσάι για μυαλό… «ξυράφι»

Σύμφωνα με νέα μελέτη, ένα φλιτζάνι τσάι μπορεί να τονώσει την ταχύτητα της σκέψης και της κρίσης, καθώς και την εγρήγορση του μυαλού.
Επιστήμονες από την Ολλανδία εξέτασαν τις επιδράσεις δύο βασικών συστατικών του μαύρου τσαγιού στις νοητικές λειτουργίες 44 εθελοντών, ηλικίας κάτω των 40 ετών.
Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Nutritional Neuroscience», το  αμινοξύ με την ονομασία L-θειανίνη (υπάρχει και στο πράσινο τσάι) και η καφεΐνη βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις των εθελοντών σε μια σειρά από τεστ, μέσα σε 20 έως 70 λεπτά, έπειτα από την κατανάλωση ενός φλιτζανιού τσαγιού.
Οι εθελοντές που είχαν πιει τσάι παρουσίασαν επίσης αυξημένη πνευματική εγρήγορση και μειωμένη νοητική κόπωση.
Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι ένα φλιτζάνι τσάι πριν από μια απαιτητική νοητική εργασία θα μπορούσε να βελτιώσει τη διεκπεραίωσή της.
Κι αν σας αρέσει να πίνετε το τσάι σας με γάλα, μην ανησυχείτε. Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως η προσθήκη αυτή δεν επηρεάζει την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών του ούτε διαταράσσει τα οφέλη που αυτά παρέχουν στον οργανισμό.
Σημειώνεται πως η συστηματική κατανάλωση τσαγιού έχει σχετιστεί με πολυάριθμα οφέλη στην υγεία – μεταξύ αυτών η μείωση του κινδύνου αναπτύξεως καρδιοπάθειας, καρκίνου και νόσου του Πάρκινσον.
Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις πως όσοι καταναλώνουν καθημερινά και επί 10 ή περισσότερα χρόνια τσάι ενδέχεται να βελτιώνουν την οστική πυκνότητά τους, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να αναπτύξουν οστεοπόρωση αργότερα στη ζωή.